Over

Wie mijn werk bekijkt, leert me al snel beter kennen. Ik help organisaties met rake communicatieoplossingen en onderscheidende teksten. Mijn werk vertelt veel over wat mij drijft en waar opdrachtgevers mij voor inschakelen. Vaak liggen hun communicatievraagstukken daar waar strategie, conceptontwikkeling en tekstcreatie bij elkaar komen.

Ik heb lang gedacht dat ik moest kiezen tussen die drie. Tot ik erachter kwam dat mijn waarde juist zit op dat snijvlak. Een tekst schrijven of een idee bedenken – dat is allemaal niet zo moeilijk. Maar hoe krijg je ze zo bedacht en uitgewerkt, dat ze doen wat je ermee voor ogen hebt? Die sleutel ligt in het strategisch en conceptueel denken. En dat loopt altijd met me mee. Ook als ik schrijf.

Ik maak in mijn werk ook vaak gebruik van persoonlijke verhalen. Omdat ze duiden en betekenis geven. Omdat ze wakker kussen wat verborgen bleef. Toch heeft het best even geduurd voor ik begreep waarom die persoonlijke verhalen mij zo lief zijn. Ik werkte toen al langere tijd als freelancer voor zorgorganisaties, om ze te helpen hun verhaal te vinden en te maken. Het begon me op te vallen dat daar steeds mijn duimafdruk op zat: het gebruik van persoonlijke verhalen. En bij elke opdracht merkte ik hoe groot de impact daarvan is. Niet alleen bij mijn opdrachtgevers en hun klanten. Maar ook bij de medewerkers. Zoals het geraakt zijn door de mensen voor wie je werkt. De trots dat je organisatie is die zij is. En hoe het voelt om vanuit een gezamenlijk verhaal samen op te lopen.